Yaygın Gelişimsel Bozukluk (YGB) Yaygın Gelişimsel Bozukluk (YGB), ileri seviyelerde ve karmaşık bir beyin gelişim yetersizliği olarak tanımlanabilecek bir bozukluk grubunu içeren genel bir terimdir. Bu bozukluklar, değişen derecelerde sosyal ilişkiler, sözel ve sözel olmayan iletişim ile tekrarlayan davranış zorluklarıyla karakterize edilir. YGB grubunda yer alan bozukluklar şunlardır: Otizm Spektrum Bozukluğu: Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), çocukların beyin gelişiminde meydana gelen değişiklikler sonucu ortaya çıkar. Bu değişiklikler arasında anne ve babanın yaşı, doğum sırasında oksijen eksikliği gibi faktörler yer alabilir. Otizmin belirtileri şunlardır:
Otizmli çocukların iyi bir eğitim almaları gerekmektedir. İyi bir eğitim ve özel ilgi sonucunda otizmli çocuklarda olumlu ilerlemeler gözlenebilir. Asperger Sendromu: Asperger Sendromu olan çocuk veya bireyler, sosyal ilişkilerde zorlanırlar ve davranışlarını tekrarlarlar. Ancak dil veya bilişsel gelişimlerinde ciddi zorluklar olmamakla birlikte, ilgilendikleri konulardaki bazı kelimeleri aynı yaştaki diğer çocuklara kıyasla daha çabuk öğrenebilirler. Asperger Sendromu belirtileri şunlardır:
Rett Sendromu: Rett Sendromu, erkeklerden daha fazla kadınlarda görülen bir gelişim bozukluğudur. Bu hastalıkta kız çocukları ilk altı ile on sekizinci aylarına kadar normal veya normale yakın olurken, daha sonra hızlıca öğrendikleri becerileri unutmaya ve bir duraksama devresine girmeye başlarlar. Rett Sendromunun günümüzde sebebi tam olarak bilinmemekle beraber, kanıtlar genellikle kalıtsal özellikleri olduğunu göstermektedir. Rett Sendromunun belirtileri ise şunlardır:
Bunların yanı sıra, Rett sendromlu kız çocuklarının bazılarında ileri yaşlarda düzenli nefes alamama, nöbet ve kasılmalar, omurganın eğrilmesi, bir şeyi yerken veya yutarken zorlanma, kabızlık gibi belirtiler görülebilmektedir. Çocukluğun Dezintigratif Bozukluğu: Çocukluğun Dezintigratif Bozukluğu, diğer adıyla Heller Sendromu veya dezintegratif psikoz, ender olarak rastlanan bir gelişim bozukluğudur. Bu hastalıkta çocukların üç yaşından sonra konuşma, sosyal işlevler ve motor becerilerde gerilemeler görülmektedir. Hastalığın sebebi günümüzde henüz bilinmemektedir. Bu hastalık, otizm ile gösterdiği benzerliklere rağmen, burada çocuk ilk olarak gayet normal gelişim göstermektedir. Hastalığın genel belirtileri iki yaşından sonra ortaya çıkmaktadır. Bu belirtilerin bazıları tuvaletini tutma, dil becerileri, motor beceriler, sosyal iletişim ve oyun becerileridir. |